مقاله در زمینه ی  مصالح بالاست و تاثیر آن در فرآیند تعمیر و نگهداری خطوط ریلی

 

 

برای دانلود این مقاله اینجا را کلیک کنید

حجم فایل :  ۸۱۲  کیلو بایت در فرمت پی دی اف

 

 

تهیه شده توسط آقایان سید مسعود نصر آزادانی ( استادیار دانشکده ی مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران) و مسعود فتحعلی (فارغ التحصیل رشته ی مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران )

 

 

چکیده :

خطوط کنونی راه آهن در ایران دارای قدمت چندین ساله است که تواما با افزایش ترافیک خطوط ( تناژ و سرعت) میزان استهلاک خطوط نیز به مروز زمان رو به فزونی گذارده است . لذا تعمیرات اساسی و نگهداری سالیانه خطوط راه آهن از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است . این موضوع بویژه صرفه جویی غیر مستقیم ناشی از افزایش ظرفیت و کاهش تاخیرها را به دنبال خواهد داشت . دراین راستا نیروی انسانی مجرب، ماشین آلات تخصصی ، مصالح اختصاصی و علی الخصوص زمان نگهداری و انجام تعمیرات ، مورد توجه خاص می باشد . مصالح بالاست به عنوان یکی از اجزا مهم روسازی سنتی خط آهن ، عمده تاثیر را برفعالیت های تعمیر و نگهداری می گذارد . بطوریکه اکثر فعالیت های نگهداری خطوط سنتی به دلیل وجود این لایه بوده و بخش عمده ای از هزینه های نگهداری صرف اصلاح عیوب ناشی از لایه می شود .این درحالی است که هزینه ی ساختن این لایه در مقایسه با سایر اجزا روسازی راه آهن ناچیزاست . در این مقاله ضمن معرفی کلی مصالح بالاست و عیوب مربوط به آن به بیان تاثیر این مصالح برفرآیند تعمیر و نگهداری خطوط ریلی می پردازیم.

 

واژه های کلیدی : راه آهن ، روسازی ، بالاست ، تعمیر ، نگهداری .