مهندس مسعود نصرآزادانی مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران اظهار داشت: این تونل با هدف تامین دسترسی آسان و سریع شهروندان تهرانی از شمال به جنوب و بالعکس و کاهش ترافیک محور بزرگراه چمران- نواب،خیابان آزادی و میدان جمهوری احداث می شود.



وی افزود: تونل توحید در مسیر رفت و برگشت مجموعا 4 کیلومتر طول و 5/11 متر عرض دارد و شامل دو خط عبوری خودرو و 2 مسیر عابر پیاده همراه با حاشیه ایمنی در طرفین است.


وی تصریح کرد: زمان عملیات اجرایی احداث تونل توحید 27 ماه پیش بینی شده و برای اجرای این پروژه 1500 میلیارد تومان هزینه برآورد شده است.


مهندس مسعود نصرآزادانی تاکید کرد: تونل توحید از خیابان باقرخان آغاز شده و تا بعد از خیابان آذربایجان ادامه دارد و در واقع بزرگراه چمران را به بزرگراه نواب متصل می کند و در ده متری دوم از سطح زمین احداث خواهد شد.


مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در ادامه گفت: به دلیل وجود تقاطع های توحید،آزادی و جمهوری و خیابان های فرعی دیگر در محدوده اجرای این پروژه همواره ترافیک سنگین در این محدوده از شهر به چشم می خورده لذا به منظور کاهش بار ترافیک و حفظ تداوم حرکت وسایل نقلیه با سرعت معین در قالب استانداردهای جهانی بزرگترین تونل شهری کشور و دومین تونل هوشمند ضروری تشخیص داده شد و پس از مطالعات زیاد برروی این محور و مقایسه گزینه های متعدد احداث زیر گذر مصوب شد.


وی اظهار کرد:کاهش آلودگی های زیست محیطی و صوتی، کاهش زمان سفرهای درون شهری و ترافیک عبوری، افزایش متوسط سرعت حرکت وسایل نقلیه که موجب کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از هدر آن می شود و کاهش استهلاک وسایل نقلیه ای نگهداری و تامین قطعات یدکی از دیگر مزایای احداث این پروژه است